Liten uppdatering

Hej flygare!

Nu är äntligen sommaren här och flygsäsongen i full gång. Lite info om flygplansflottan: SE-VKE flyger för fullt. Dokumentväskan är återfunnen och ligger i planet. Huven ser lite tråkig ut men det finns en bättre begagnad som ska monteras vid tillfälle. SE-VIN står i hangaren och får lite kärlek. Det är nya motorkuddar som blir monterade, propellern är fixad samt läckaget på kylaren. Kommer att få en bättre GPS inom kort. SE-VUB går som en klocka som Bengt säger. En av tankmätarna fungerar inte så ta för vana att alltid kolla bränslemängden med stigröret som ligger i planet innan flygning. SE-KFY flyger fint. Lite låg oljetemperatur har noterats men det är bara att flyga. Samuel Widarsson är ny instruktör i klubben och ställer gärna upp om du behöver göra en PC eller inflygning på ny individ, tveka inte att kontakta honom eller någon annan flyglärare. Onsdagar är grillen igång från 17:00. Ta med bekanta och bjud på en flygtur eller en hamburgare för dom som inte vill flyga, men det bästa är kombinationen av dessa två 🙂 Kom ihåg att begränsa flygningen till 15 min om det är kö på flygplanen så alla hinner upp. För er som inte vill åka ut på någon längre flygning men vill se någonting annat än Köping under vingarna så kan jag varmt rekommendera en tur norr ut mot Fagersta för att sedan flyga över Åmänningen ner mot Ängelsberg och vidare över brandområdet. Mycket trevlig flygtur som KFY gjorde idag.

Väl mött på klubben!

Bild över Åmänningen