Klubbflygning

I torsdags hade klubben en planerad klubbflygning till Gotland och Öland. Pga en front som låg vid Norrköping och ut mot Gotland så kunde inte flygningen genomföras.

Vid lunchtaget såg vädret ut att vara bra norrut så flygningen fick gå till Avesta där lunchen blev serverad. Sedan till Borlänge där vi åt glass. Norberg var på tal innan vi startade från Köping men när vi satt i solen på terassen i Borlänge var det någon som nämnde Siljansnäs. Sagt och gjort så blev det eftermiddagsfika i Siljansnäs. Efter fikat blev det raka vägen hem genom och runt skurarna som hade bildats. image

Gotlandsflygning blev det också. Det blev en tur på fredagen med KFY. Vi landade på Bunge och lånade en bil som vi körde runt lite med. Sedan en liten tur på deras flygmuseum där det bla står en jättefin blåmålad Viggen. Efter Bunge landade vi på Visby för tankning av både plan och oss själva innan hemresan.

Comments are closed.